Перейти к содержанию

Курский Трамвай


___

Рекомендуемые сообщения

Я уже отправил письмо.

А буклет на работе попрошу коллегу отредактировать, она переводчица.

Но спасибо, что отреагировали на просьбу.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Северное депо проданно. Летом начнется возведение угадайте чего? Правильно, очередной заколебавшей уже всех европы.

На время стройки троллейбусные остановки будут сдвинуты.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

y_6f86aadd.jpg

У вагона повело 3 стойки. Не факт, что восстановят. Оборудования для восстановления геометрии кузова в Восточном депо нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Склепал буклетик новый на англицком на основе старого

По номеру на обложке никто не дозвонится. 26-16-40.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А 6 в том районе вроде заменяли... Или просто решили добавочную цифру приписать??

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Склепал буклетик новый на англицком на основе старого

По номеру на обложке никто не дозвонится. 26-16-40.

Там не только в номере косяк. Это версия 1.0. Ранняя альфа-версия.

На неделе переработаю. А потом у Дениса (Печатника как называет его JaReD) сделаю красивую глянцевую печатную версию.

Что-то Thierry не отвечает на второе письмо...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

просто решили добавочную цифру приписать?

Насколько я знаю, именно так. Могу ошибаться.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Давал сегодня текст переводчику. Вот что получилось.

The museum was opened in 1988 in the administration building of the Eastern Tram Depot. It became possible due to the care and diligence of the service master of a rolling stock G. Danilenko, the chief engineer of trolleybus depot V. Shumakova, the engineers L. Bykanov, L. Isakov and other people who liked urban electric transit. To coordinate the search operation the Board was elected, which included the representatives from all departments. Its members visited the State Archives of the Kursk region and the State Archive of the RSFSR. The old transport's workers told lots of interesting. Each exhibit of the museum has its own history. And there are hundreds of them.

 

The first hall of the museum is a replica of the interior of the Belgian tram which worked in Kursk, in the late of the XIX century. The painting of first stagecoach, horse tramways, trolleybuses and trams from different areas placed in the improvised windows of the car.

 

One of the museum’s halls shows the development of pre-revolutionary era of the Kursk tram. There’re a lot of documents of the late XIX century: a copy of orders and instructions of City Duma, the draft agreement on the construction of electric tram in Kursk. The picture of the artist F. Tregub "Construction of the tram line on Kherson Street" shows what hard work was the construction of urban electric transport in the town. On 18th April 1898 the tram service, which took place on Red Square was officially opened. The ceremony was attended by the governor A.D. Milutin, the bishop of Kursk and Belgorod Lawrence. The festivities was opened by the procession: the icon of The Mother of God Kurskaya Korennaya was taken into the square from the Znamenskiy Monastery. Then the streetcars were sanctified, cars went to the maiden trip of Kursk streets. The first electric tram line passed from the Moscow gate to the Kherson gate and had the length of 4.8 km. The museum has a motor model of the Belgian tram, moving on a miniature tram line.

 

In the next hall is shown the post-revolutionary history of the tram Kursk. From 1918 to 1924 it didn’t work, because the city had no electricity. During this time, old cars, standing at the depot, rusted, and on the tram way a lot of sleepers sank in the ground, the pylons of the contact network lopsided and rotted. But thanks to the initiative and the work of the volunteers — tram and railway workers on 1st October 1924, trolley calls sounded again in the main street.

 

During World War II Kursk was in the occupation (October 1941). The trams available in the city were used by retreating Soviet troops as barricades in the streets. The city was captured by German troops from the 2nd to 3rd November. 15 months, the city was ruled by the Germans. During this time, almost all tram tracks were destroyed, the depot changed the specialty of the workshop on repairing of tanks. On 8th February 1943 Soviet army liberated the city. From this moment the restoration of tram infrastructure began. By the end of the year tram service was restored. The wartime difficulties (hunger, cold, ruin) are shown the painting by N. Golotsu-kova "In 1943. Tram restored."

 

The number of halls in the museum shows the most important moments in the post-war "biography" of urban electric transit - the dismantling of tram tracks from Lenin Street and Dzerzhinsky Street, the opening new tram lines in different districts of the city, the launch of trolleybus traffic, imports of the Czechoslovak trams and other.

 

There is a TV in the last hall. There are videos of various events and happenings in the life of MUE "Kurskelectrotrans", as well as films about the history of the tram, the plants that produce the rolling stock of the current state of electric light rail and trolley buses in different countries. Also in this room all the models of modern vehicles, operated in the city — trams and trolleybuses are concentrated. All models are motorized and are made in scale 1: 30.

 

The final exhibit is devoted to the current management weekdays. This is a diversified economy with two depots. 14 trolleybus and tram routes organized in the city for passengers. The museum is a center of educational work. It hosts different dedication to young workers, meetings with veterans, tours to the public.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чё-то мозги прям зачесались при виде этого текста... :umnik:

Не берусь утверждать, что все мои поправки верны.

 

To coordinate the search operation the Board was elected, which included the representatives from all departments.

Аж запутался. Что, интересно, там было в оригинале?

 

The painting of first stagecoach, horse tramways, trolleybuses and trams from different areas placed in the improvised windows of the car.

The painting of first stagecoach, horse tramways, trolleybuses and trams from different areasis placed in the improvised windows of the tram car (?).

Оригинал бы. Внезапно очень хотелось заменить areas на places, но, глянув дальше, передумал.

 

The first hall of the museum is a replica of the interior of the Belgian tram which worked in Kursk, in the late of the XIX century.

The first hall of the museum is a replica of the interior of the Belgian trams which worked in Kursk at the end of the 19th century.

А то как будто работал один определённый вагон. Очень много лет. :D

 

 

One of the museum’s halls shows the development of pre-revolutionary era of the Kursk tram.

One of the museum’s halls shows the development of the Kursk tram [system] in the pre-revolutionary era.

 

On 18th April 1898 the tram service, which took place on Red Square was officially opened.

Трамвайная система - событие, проходившее в 1898 году на Красной площади? Не знал!

On 18th April 1898 the tram service was officially opened. The opening took place on Red Square.

Опять же, что было в оригинале...

 

Then the streetcars were sanctified, cars went to the maiden trip of Kursk streets.

Then the trams /или tram cars/ were sanctified, they went to the maiden trip of Kursk streets.

Всё же streetcar - чисто американское слово. К тому же, можно во второй части предложения обойтись местоимением.

 

motor model

motorized model

 

During this time, old cars, standing at the depot, rusted, and on the tram way a lot of sleepers sank in the ground, the pylons of the contact network lopsided and rotted. But thanks to the initiative and the work of the volunteers — tram and railway workers on 1st October 1924, trolley calls sounded again in the main street.

Оригинал, публика просит оригинал.

 

In the next hall is shown the post-revolutionary history of the tram Kursk.

Буэ. :fie:

The post-revolutionary history of tram [system] in Kursk is shown in the next hall.

 

There is a TV in the last hall.

There is a TV set in the last hall.

 

Вроде всё выцепил, но мог что-то пропустить, поправляйте.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну, мне правил текст человек знающий английский в совершенстве. Так что я пока не буду ничего трогать.

 

А вот nic0352 походу не очень любишь страдательный залог и всячески его избегаешь.

 

Блин

the Belgian trams - бельгийские трамваи

car - вагон

tram service - трамвайное движение

 

Тебе бы почитать книгу “Urban Transportation Systems” Sigurd Grava

Я из неё для аспирантуры 300 страниц переводил про трамвай и ЛРТ. Так что все эти выражения используется в английском языке. Там встречаются и похлеще, альтернативы которым даже в русском нет.

 

Завтра дам другому переводчику проверить. Благо на кафедре ин-яза много человек.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У вагона повело 3 стойки. Не факт, что восстановят. Оборудования для восстановления геометрии кузова в Восточном депо нет.

Восстановлен.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

походу не очень любишь страдательный залог и всячески его избегаешь.

С ним всегда было сложно, увы. :(

 

Блин

the Belgian trams - бельгийские трамваи

car - вагон

tram service - трамвайное движение

 

Убедил.

Но тогда можно так: ...of one of the Belgian trams...

 

Тебе бы почитать книгу “Urban Transportation Systems” Sigurd Grava

Я из неё для аспирантуры 300 страниц переводил про трамвай и ЛРТ. Так что все эти выражения используется в английском языке. Там встречаются и похлеще, альтернативы которым даже в русском нет.

Да молчу уже. :D

Но, как уже было сказано выше, в 100%-ной своей правоте не уверен.

 

Ай, да. В предложении про освящение вагонов проглядел, что первое слово then. Тогда перед местоимением - союз and. Но тогда запутанно получается...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В ближайшее время, отнесу в музей. Есть желающие составить компанию?

Буду рад присоединиться. Заодно передал бы в музей несколько своих наиболее интересных фото. Сообщи, пожалуйста, заранее.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Единственно, что присылая по 4 фотографии в неделю, в музей я пойду еще не скоро

Может намекнёшь ему, чтоб всё в архивчик запаковал, и сразу выслал?

 

У кого есть свободное время ловите 016 на линии. Он вышел с КВРМ.

Куда уж нам, 073 с октября никак не можем поймать. (=

Если серьёзно, то попробую.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

13 01 12 ловил я 073 на 1 маршруте. Но фото отстой получилось.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

016 видел сегодня. Проходил обкатку. Сфоткать не получилось.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

016 второй день подряд мельком вижу, не заметил маршрут. Обкатка?

 

035 после ремонта сегодня работал на тройке. Видок ещё тот. :)

035180112.th.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Илья, а Терри случайно никакие фотографии автобусов не прислал?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 4 недели спустя...

Скоро с КВР выйдет 047 вагон.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Заархивировано

Эта тема находится в архиве и закрыта для дальнейших ответов.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.